【别抱怨,上帝很公平】

10:38





年轻人搭出租车到一个生疏的地方。一路上连遇几个红灯,眼看到目的地了,又是红灯。他就嘟哝:“真倒霉,老是差一步!”这时出租司机说:“不倒霉。上帝很公平,绿灯时我们是第一个走。”红灯,给了我们思考和欣赏,人生有时需要停一停,并不是一味的往前冲。

Young man took a taxi to an unfamiliar place. Along the way even met with the red lights, worse in the case when it’s almost reaching the destination, it was again the red light.. He muttered: "Bad luck, always a step to go!" And the taxi driver said: "No, you’re not. God is very fair, when it’s green light, we are always the first one to go, and while waiting red light turning green, it gave us time to think and enjoy the scenery around.” Life is sometimes necessary for you to stop for a while to look around, not blindly forging ahead.
人,要学会换个角度看问题 ^,^

Try to look at the problem from another perspective, you will find something different ^,^

在微博上看到一次了,那时候就觉得很有意思
今天又再看到,决定分享 ^^
然后自己胆粗粗的翻译英文,希望还不赖 

p.s 我喜欢我的每一篇文,都有照片,所以常常上网找了一些照片,还要自己编辑掉一些文字
其实不容易,花时间又花心思
但是我乐在其中,因为我要求完美,什么事情都要美美的 =P


You Might Also Like

4 Hearts

  1. 你真的很花心思咯
    我一定会懒惰 xD

    ReplyDelete
  2. 哈哈这样看的人心情也会比较好嘛 =P

    ReplyDelete
  3. 有时看到很有意思的文章,我也会把它连接到我私人的部落格里!
    你的这篇文章我很喜欢,谢谢分享!

    ReplyDelete
  4. Lay Har 阿姨:是啊,每次等红灯就会想到这篇文章了 XD

    ReplyDelete

Thanks for the pretties comments ♥

Popular Posts

SUBSCRIBE

Like us on Facebook

Flickr Images